National Repository of Grey Literature 13 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (referee) ; Kuric,, Eduard (referee) ; Hruška, Tomáš (advisor)
Analýza vlastností uživatelských rozhraní založená na použití metrik a kvantitativních pravidel grafického designu se zdá být slibným přístupem pro automatické hodnocení vizuální kvality uživatelských rozhraní. Přestože tento přístup nemůže plně nahradit uživatelské testování, může poskytnout dodatečné informace o možných problémech návrhu uživatelských rozhraní v počátečních fázích vývoje a ušetřit tím čas a výdaje v budoucnu. Příkladem je analýza použitých barev a rozvržení grafických elementů na obrazovce. Návrháři uživatelských rozhraní mohou měřit vlastnosti uživatelských rozhraní za použití známých metrik založených na analýze pixelů bitmapy (např. barevnost) nebo grafických elementů (např. vyvážení, symetrie). Problémem použití metrik nicméně je, že tento přístup zpravidla nezohledňuje subjektivní vnímání uživatelů (např. subjektivní vnímání barev nebo grafických elementů rozmístěných na obrazovce). Dnešní uživatelská rozhraní (jako například rozhraní dashboard) jsou komplexní. Skládají se z několika barevných vrstev, obsahují překrývající se grafické elementy, což může zvyšovat nejednoznačnost vnímání tohoto rozhraní uživateli. Může být proto komplikované vybrat takové grafické elementy, které odpovídají elementům rozpoznaným uživateli v souvislosti s principy shlukování vnímaných tvarů (jak je popsáno Gestalt psychologií). Vývoj objektivních metrik a kvantitativních pravidel grafického designu obvykle vyžaduje dostatečně velkou trénovací množinu vzorků uživatelských rozhraní anotovaných dostatečným počtem uživatelů. Tato práce se zaobírá automatickým ověřováním vzhledu uživatelských rozhraní dashboard. Práce kombinuje obecné znalosti týkající rozhraní dashboard s poznatky z oblasti vizualizace dat, vizuálního vnímání a ověřování kvality uživatelských rozhraní a následně zkoumá myšlenku automatického hodnocení vzhledu rozhraní dashboard s využitím metrik. Práce analyzuje vybrané metriky založené na analýze pixelů bitmapy a grafických elementů. Konkrétně zkoumá, jakým způsobem uživatelé rozpoznávají grafické elementy v rozhraních dashboard a výsledky aplikuje pro hodnocení schopnosti metrik (analyzujících grafické elementy rozhraní) objektivně rozpoznávat dobře navržené vzorky rozhraní dashboard. Dále představuje framework pro návrh a vylepšení metrik, který využívá pro vylepšení vybraných metrik. Následně navrhuje metodu pro segmentaci rozhraní dashboard do regionů, které mohou být použity jako vstupy pro tyto metriky. Závěrem práce porovnává vybrané metriky s hodnocením rozhraní uživateli a pokládá otázky vhodné pro budoucí výzkum.
Preparation of Homeworks in the Course Algorithms
Felix, Martin ; Goldefus, Filip (referee) ; Lukáš, Roman (advisor)
This Bachelor's thesis is about AVL trees, which belongs to the binary search trees. Thesis contains three parts, objective of the first one is to learn student how insert nodes into AVL trees in recursive way, objective of the second part is to learn student how delete nodes from AVL trees in non-recursive way and objective of the last one is to complete student's knowledge about AVL trees . Student's results are mached with results of model solution and this evaluation establishes student's points.
Crankshaft Design of Aircraft Engine
Luka, Jan ; Píštěk, Václav (referee) ; Novotný, Pavel (advisor)
The main aim of this thesis is to design the cranckshaft for aircraft diesel engine with ordered basic parameters. The engine is flat with four-cylinder and opposed pistons. The thesis is focused on balancing of centrifugal and reciprocating forces and their moments, conceptual design of crankshaft and its stress calculation. The thesis is describing calculation of torsional vibrations as well.
Design of JA-400 adjustable horizontal tail
Mach, Tomáš ; Vaněk, František (referee) ; Jebáček, Ivo (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem stavitelného stabilizátoru za účelem vyvažování letounu a zlepšení jeho letových výkonů. Cílem práce bylo navrhnout konstrukční řešení ovládání a zavěšení horizontálního stabilizátoru. Součástí je pevnostní výpočet kritických konstrukčních prvků a návrh letových zkoušek. V závěru jsou zhodnoceny výhody a nevýhody nového řešení a posouzení možnosti sériové výroby. Klíčová slova Ultralight, JA – 400, stabilizátor, stavitelný stabilizátor, vodorovné ocasní plochy, vyvážení. Abstract This thesis describes the design of adjustable stabilizer for the purpose of balancing the aircraft and improve its flight performance. The aim was to propose a design solution for control and hinge system of horizontal stabilizer. It includes the strength calculation of critical structural components and the design of flight tests. The conclusion evaluates the pros and cons of the new solutions and possibilities of mass production.
Two-cylinder motorcycle engine
Bolcek, Adam ; Kaplan, Zdeněk (referee) ; Píštěk, Václav (advisor)
The main aim of this master’s thesis is balancing of the inertia forces of sliding parts of the twin cylinder motorcycle’s engine by dummy connecting rod. There is description of two computing stances to design dummy connecting rod. Then there is comparison of these computing stances. The dummy connecting rod is designed and the strength analysis is done by FEM method (finite element method) to limit the state of material fatigue. Furthermore, a crankshaft is designed while considering rotation parts’ inertia forces balancing. Finally, a strength analysis by FEM method is done to limit state of material fatigue of the crankshaft
Crankshafts design
Tetour, Stanislav ; Drápal, Lubomír (referee) ; Šopík, Lukáš (advisor)
The bachelor´s thesis deals with construction design of crankshafts for combustion engines and comparison of individual configurations of automobile engines. The thesis also discusses technology of manufacturing and surface finishing of crankshafts with list of material for given purposes. The thesis describes reasons for imbalance of engine and possibilities of their balancing.
Planning optimal VFR routes from the Czech Republic to the Kingdom of Belgium
Steinhauser, Filip ; Procházková, Hana (referee) ; Sklenář, Filip (advisor)
The aim of this bachelor’s thesis is to create the navigation preparation for VFR flight from Brno Turany airport (LKTB) to Oostende airport (EBOS) in The Kingdom of Belgium. Navigation preparation is created for three types of aircraft, namely Cessna C 172 SP, Piper PA-28-181 Archer II and Tecnam P-2002 JF. The first part is about the pilot requirments and the aircraft intruducion. After that there is the weight and balance calculation, performance calculation and created plan of track. In the end is the flight cost calculation.
Design of JA-400 adjustable horizontal tail
Mach, Tomáš ; Vaněk, František (referee) ; Jebáček, Ivo (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem stavitelného stabilizátoru za účelem vyvažování letounu a zlepšení jeho letových výkonů. Cílem práce bylo navrhnout konstrukční řešení ovládání a zavěšení horizontálního stabilizátoru. Součástí je pevnostní výpočet kritických konstrukčních prvků a návrh letových zkoušek. V závěru jsou zhodnoceny výhody a nevýhody nového řešení a posouzení možnosti sériové výroby. Klíčová slova Ultralight, JA – 400, stabilizátor, stavitelný stabilizátor, vodorovné ocasní plochy, vyvážení. Abstract This thesis describes the design of adjustable stabilizer for the purpose of balancing the aircraft and improve its flight performance. The aim was to propose a design solution for control and hinge system of horizontal stabilizer. It includes the strength calculation of critical structural components and the design of flight tests. The conclusion evaluates the pros and cons of the new solutions and possibilities of mass production.
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (referee) ; Kuric,, Eduard (referee) ; Hruška, Tomáš (advisor)
Analýza vlastností uživatelských rozhraní založená na použití metrik a kvantitativních pravidel grafického designu se zdá být slibným přístupem pro automatické hodnocení vizuální kvality uživatelských rozhraní. Přestože tento přístup nemůže plně nahradit uživatelské testování, může poskytnout dodatečné informace o možných problémech návrhu uživatelských rozhraní v počátečních fázích vývoje a ušetřit tím čas a výdaje v budoucnu. Příkladem je analýza použitých barev a rozvržení grafických elementů na obrazovce. Návrháři uživatelských rozhraní mohou měřit vlastnosti uživatelských rozhraní za použití známých metrik založených na analýze pixelů bitmapy (např. barevnost) nebo grafických elementů (např. vyvážení, symetrie). Problémem použití metrik nicméně je, že tento přístup zpravidla nezohledňuje subjektivní vnímání uživatelů (např. subjektivní vnímání barev nebo grafických elementů rozmístěných na obrazovce). Dnešní uživatelská rozhraní (jako například rozhraní dashboard) jsou komplexní. Skládají se z několika barevných vrstev, obsahují překrývající se grafické elementy, což může zvyšovat nejednoznačnost vnímání tohoto rozhraní uživateli. Může být proto komplikované vybrat takové grafické elementy, které odpovídají elementům rozpoznaným uživateli v souvislosti s principy shlukování vnímaných tvarů (jak je popsáno Gestalt psychologií). Vývoj objektivních metrik a kvantitativních pravidel grafického designu obvykle vyžaduje dostatečně velkou trénovací množinu vzorků uživatelských rozhraní anotovaných dostatečným počtem uživatelů. Tato práce se zaobírá automatickým ověřováním vzhledu uživatelských rozhraní dashboard. Práce kombinuje obecné znalosti týkající rozhraní dashboard s poznatky z oblasti vizualizace dat, vizuálního vnímání a ověřování kvality uživatelských rozhraní a následně zkoumá myšlenku automatického hodnocení vzhledu rozhraní dashboard s využitím metrik. Práce analyzuje vybrané metriky založené na analýze pixelů bitmapy a grafických elementů. Konkrétně zkoumá, jakým způsobem uživatelé rozpoznávají grafické elementy v rozhraních dashboard a výsledky aplikuje pro hodnocení schopnosti metrik (analyzujících grafické elementy rozhraní) objektivně rozpoznávat dobře navržené vzorky rozhraní dashboard. Dále představuje framework pro návrh a vylepšení metrik, který využívá pro vylepšení vybraných metrik. Následně navrhuje metodu pro segmentaci rozhraní dashboard do regionů, které mohou být použity jako vstupy pro tyto metriky. Závěrem práce porovnává vybrané metriky s hodnocením rozhraní uživateli a pokládá otázky vhodné pro budoucí výzkum.
Crankshafts design
Tetour, Stanislav ; Drápal, Lubomír (referee) ; Šopík, Lukáš (advisor)
The bachelor´s thesis deals with construction design of crankshafts for combustion engines and comparison of individual configurations of automobile engines. The thesis also discusses technology of manufacturing and surface finishing of crankshafts with list of material for given purposes. The thesis describes reasons for imbalance of engine and possibilities of their balancing.

National Repository of Grey Literature : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.